Leveransalternativ

Leveransalternativ

Lé Luna är din skönhetsbutik på nätet - och vi vet hur viktigt det är att få sina produkter i tid och utan besvär! Vår prioritet har alltid varit att leverera dina beställningar tryggt, felfritt och i tid. För att det ska vara så bekvämt som möjligt erbjuder vi dig ett brett utbud av leveransalternativ. Om du lägger en beställning innan 17.00 så skickas den iväg samma dag.

Vi samarbetar med seriösa leverantörer, som PostNord och UPS för att försäkra oss om att dina produkter kommer fram så bra som möjligt! Du får alltid en kostnadsfri orderbekräftelse per SMS och email, så att du vet när paketet har skickats. För internationella leveranser samarbetar vi med lokala budfirmor, så att du kan känna dig tjusig var du än befinner dig i världen!

Det finns många olika leveransalternativ, så att du kan välja det som passar dig bäst. Det förväntade ankomstdatumet räknas från dagen då paketet skickas. Om du lägger din beställning innan klockan 17.00 på en vardag så skickar vi ditt paket samma dag. Beställningar som görs efter klockan 17.00 skickas nästa vardag. Om du beställer på helgen eller en röd dag så skickar vi ditt paket på följande vardag. När du gör din beställning kommer den förväntade leveranstiden att anges, oavsett om det gäller UPS eller PostNord.

Om det beräknade ankomstdatumet har passerat och din beställning inte har kommit, kan du följa paketets gång med ditt spårningsnummer. Om du har beställt med ett leveransalternativ som inte kan spåras eller om du har ytterligare frågor så ber vi dig vänligen kontakta vårt kundtjänstteam som gärna hjälper till. Du hittar kontaktuppgifterna under Kontakta Oss.

Paket som skickas ut med Posten rekommenderat lämnas på ditt närmaste postombud. Kom ihåg att ta med din legitimation när du hämtar ut ditt paket. Beställer du med Posten Standard skickas paketet direkt till din brevlåda om paketet är litet nog och vid större paket får du en avi om var paketet finns att hämta.

Om paketet inte hämtas ut hos Posten kommer det att sändas tillbaka till oss efter cirka två veckor.

UPS kommer leverera paketet till din dörr och kräva en signatur vid överlämningen av paketet. Det är ingen garanti att UPS kommer att ringa vid leverans men UPS kommer att försöka leverera paketet vid tre tillfällen innan paket returneras tillbaka till oss igen. Om man vet att man inte kommer vara just hemma dessa dagar, om adressen bör ändras eller om en portkod bör tilläggas, efter att ordern har lagts, är detta möjligt genom att själv ringa till UPS på telefonnummer 077-6622-077 med sitt spårningsnummer och arrangera detta.

Det är även möjligt att sätta en fullmakt på dörren med ett meddelande till UPS att lämna över det till grannen. Skriv då en lapp till UPS med följande information: Ditt Namn, signatur och vilken adress grannen bor på och dennes namn. För kunders information, UPS har inget samarbete med Postnord och du som kund kan inte lämna ut ett utlämningsställe, dvs postombud, som leveransadress, men, om UPS har misslyckat med sitt första leveransförsök och du inte har möjlighet att vara hemma, lämna fullmakt eller ändra adress, då kan du ta kontakt med ditt närmsta postombud och fråga om UPS kan lämna paketet där.

Ditt paket paketeras beroende på produkt och leveranstjänst. För att säkerställa att ingen produkt anländer trasig så paketerar vi produkten på ett så säkert sätt som möjligt men med hänsyn till miljön.

Ja, du kan ordna så att din beställning levereras till valfri adress, till ditt jobb eller en väns hus.

Om du har valt ett spårningsbart fraktalternativ så kan du spåra ditt paket här. Fyll bara i leverantör och ditt spårningsnummer.


Vänligen fyll i din 18 siffriga spårnings referens: