Frågor och svar

Frågor och svar

På Lé Luna försöker vi göra allt simpelt och lätt att förstå, men ibland kan man behöva lite hjälp ändå. Kom ihåg att vi gärna vill höra från dig, så tveka inte att kontakta vår kundtjänst om du inte hittar svaret på din fråga här. Du kan nå dem 08 44 68 08 80, info@leluna.se eller Live Chat och de hjälper gärna till med att svara på dina frågor och funderingar.

OM OSS

Vår verksamhet grundades år 2009 i London, skönhetsindustrins mecka. Sedan dess har vi expanderat i Europa och blivit en etablerad återförsäljare av högkvalitativa skönhetsprodukter. Idag är vi ett globalt varumärke som hjälper tusentals nöjda och återkommande kunder över hela världen.

Lé Luna är baserat i hjärtat av London, där vårt Lé Luna team jobbar sida vid sida med vårt lager och vår kundtjänst. Alla produkter skickas härifrån, så att vi alltid är medvetna om de senaste uppdateringarna.

Vi använder ett brett utbud av fysiska och elektroniska säkerhetsanordningar och metoder för att skydda din betalningsinformation och din personliga information. Alla kreditkortsbetalningar behandlas på PCI-kompatibla servrar och vi krypterar all information före SSL-protokollöverföring (Secure Sockets Layer).

Lé Luna finns endast som en e-handelsbutik för dina skönhetsbehov. På så sätt kan vi ge dig de bästa priserna, produkterna och erbjudanden.


BESTÄLLNING

Du kan kontakta oss på tre sätt: per mail på kundservice@leluna.se, per telefon på 08 44 68 08 80, eller via Live Chat. Vår kundtjänst ser fram emot att få hjälpa dig.

Ifall du har tekniska problem så ber vi dig vänligen ringa oss på 08 44 68 08 80 så hjälper vi gärna till.

Absolut inte. Vad du ser är vad du får på Lé Luna. Moms ingår i alla priser och du får inga otrevlig överraskningar!

Efter att du slutfört vår enkla och säkra betalningsprocess så får du ett niosiffrigt ordernummer, samt en bekräftelse till mailadressen som du angett och ett SMS kort därefter. Du kan även logga in på vår kundsida högst uppe till höger på vår hemsida, för att se dina beställningar.


BETALNING

För att säkerställa att våra kunder kan beställa online på ett sätt som passar dem bäst har vi satt upp ett antal olika betalningsmetoder. Vi använder oss av ett säkert och snabbt betalningssystem med Klarna Faktura eller Klarna delbetalning, du kan också välja att betala direkt med kort, PayPal eller göra en överföring med din internetbank.

Ja, det går bra att ringa oss om du vill betala per telefon eller fråga om mer information. Det är viktigt för oss att du känner dig så bekväm som möjligt, så det finns alltid en riktig person som kan prata med dig. Vi erbjuder dessutom kundtjänst på 11 olika språk. Vänligen ring vår kundtjänst på 08 44 68 08 80.


LEVERANS

Vi erbjuder internationell leverans till hela världen. För att se om vi levererar till dig kan du gå till vår leverans-sida och se alla länder i menyn under “Leverans utomlands”. Om du inte hittar ditt land där vänligen kontakta vår kundservice så hjälper vi dig med leveransen.

Vi använder oss endast av de bästa leveransalternativen för att försäkra oss om att våra kunder får sina beställningar fort och säkert. Om du gör din beställning innan klockan 17.00 så skickas paketet ut samma dag, gör du din beställning senare skickas det nästa morgon. Beställningarna skickas endast på vardagar. Du kan välja mellan UPS, Posten Spårad och Signerad eller Posten Standard.

Inom Sverige har vi tre leveransalternativ:

  • Standardleverans med Posten | inom 14 arbetsdagar
  • Spårad leverans med Posten | inom 5-7 arbetsdagar
  • Spårad och signerat med UPS | 48-timmar under vardagar

För leverans till andra länder erbjuder vi två alternativ:

  • Spårad leverans med Posten | inom 5-7 arbetsdagar
  • Spårad och signerat med UPS | 48-timmar under vardagar

Om du gör din beställning innan klockan 17.00 så skickas paketet ut samma dag, gör du din beställning senare skickas det nästa morgon. Du kommer att få en emailbekräftelse när paketet har skickats och om du har valt ett spårningsbart alternativ så får du ett spårningsnummer så att du kan följa paketets gång.

Om du har valt UPS som leveransmedel måste du antingen vara hemma och skriva på en bekräftelse på att du har tagit emot paketet, eller ge fullmakt till någon annan person att göra detta åt dig. Detta kan arrangeras genom att kunden ringer till UPS på tel. 077-66 22 077. Anledningen till att vi ber om detta är för att bevara din och vår säkerhet.

Om du har valt ett spårningsbart leveransalternativ så kommer du att få ett email med ett spårningsnummer, så att du kan spåra paketet på leverantörens hemsida.


RETURER

Vi på Lé Luna är stolta över att erbjuda produkter och service av hög kvalitet. Om du ändå vill returnera en vara av någon orsak, så ber vi dig kontakta vår kundtjänst och berätta varför du vill göra en retur. Vi kommer att vägleda dig genom vår enkla returprocess och hjälpa till med eventuella problem du upplevt med din produkt. Vi har en 30-dagars problemfri returpolicy.

Du kommer att återbetalas med samma betalningsmetod som användes när du köpte dina varor. Vi informerar dig när produkten har kommit tillbaka och gör återbetalningen på en gång. Beroende på din kortutgivare och bank kan återbetalningar ta 2-3 arbetsdagar.

Det är viktigt att kontakta oss så snart du upptäcker ett fel. Vårt vänliga kundtjänstteam hjälper dig gärna. Du kan ringa oss på 08 44 68 08 80, maila oss på kundservice@leluna.se eller skriva i vår Live Chat.


SÄKERHET

På Lé Luna är din säkerhet vår högsta prioritet Vi använder det senaste inom 256-bit SSL krypteringsteknik, för att vara helt säkra på att dina transaktioner och kort är skyddade och säkra. Vårt kortbetalningsprogram tillhandahålls av Checkout.com för 100% säkerhet.

En cookie är en liten mängd data som skickats till din webbläsare från en webbplats och lagras på datorns hårddisk. Vi använder dem för att anpassa vår service och ge produktförslag, samt för att lägga till produkter i din varukorg. Du kan läsa mer om cookies här.

Nej, vi ger den inte vidare till någon - vi använder den endast för att kommunicera direkt med dig.